רילוקיישן לגואטמלה- דת בגואטמלה

רילוקיישן לגואטמלה- דת בגואטמלה

מספרת מוצבת ברילוקיישן לגואטמלה- "הגואטמלים אוהבים מאוד ואפילו מעריצים את היהודים, ובעיקר את הישראלים. חלק גדול מהם הם נוצרים אוונגליסטים שמאמינים כי ללא היהדות, הנצרות לא הייתה קיימת, ולכן תמיכתם ביהודים ובישראלים היא חלק עיקרי באמונתם. יש להם רצון עז להתקרב אלינו, להיות חברים שלנו, לחבק פיזית ורוחנית את כל מי שמייצג את מדינת ישראל, לשלוח מתנות כאות הוקרה וכבוד, להתעניין במסורת, ובמקרים קיצוניים אף לחבוש כיפות ולהתנהג כיהודים. עם זאת, בעקבות כניסתה של כת 'לב טהור' לגואטמלה, נוצרה פגיעה במוניטין שלנו כיהודים."

"לב טהור" היא קהילה המונה כ-40 משפחות ופועלת כחצר חסידית. הקהילה מוגדרת ככת. בספטמבר 2016, בעקבות פנייה של גורמים רשמיים בישראל ועדויות בדבר התעללות בילדים ובמבוגרים, פשטה משטרת גואטמלה על הבניין שבו מתגוררים אנשי הקהילה וערכה מעצרים.

בגואטמלה אין דת רשמית. עד שנות החמישים של המאה שעברה, רוב התושבים במדינה היו קתולים. בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים ממירים את דתם לדת הפרוטסטנטית-אוונגליסטית, ועל פי ההערכות, כרבע מאזרחי המדינה הם פרוטסטנטים.

מטיפי הדת האוונגליסטים הפכו להיות פופולריים מאוד בשידורי הטלוויזיה, ואילו הכנסייה הקתולית פופולרית בקרב עשירי המדינה, אף שמדיניות הכנסייה קשורה ברובה בעזרה לעניים.

מידת השפעתה של הכנסייה הקתולית על הממשלה קטנה מאוד, אולם תפיסתה מצליחה לחלחל לכלל האוכלוסייה. מלבד אלו, ישנם גם גואטמלים ממוצא אמריקני-אינדיאני שמשמרים את אמונותיהם המסורתיות.

בגוואטמלה חיים כ-900 יהודים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *